Valtider för nytt affärssystem

2018-08-31

Nu i valtider vill vi passa på att tipsa om vad man kan tänka på vid val av nytt affärssystem och systemleverantör. Vi vet att processen för att leta, välja och implementera en ny lösning kan vara stor. Den kan ta lång tid eller vara resurskrävande beroende på storlek på verksamheten. Det är därför viktigt att se sig om, undersöka och testa sig fram, men också att vara nyfiken och se möjligheter. Prata med en systemleverantör som lyssnar in, förstår just er verksamhet och som gör det enkelt att komma igång. Vi tycker också att följande punkter är bra att tänka på:

DELA


Molnbaserat – I det digitaliserade samhälle vi lever i är molnlösning inget nytt och det blir mer eftertraktat även för affärssystem. Välj därför en leverantör som sköter backuper, servrar och drift för att ni ska kunna lägga tid och energi på det som är viktigt för er istället. Det ger också kortare ledtider för uppdateringar, nya versioner och en effektiv gardering vad gäller säkerhet.

Snabb uppstart – Det ska vara enkelt att komma igång och startsträckan ska vara kort för att det ska påverka er verksamhet så lite som möjligt. Se därför till att välja ett system som är lika enkelt som smart att installera samt att det har beprövade och standardiserade uppstartsrutiner. Det garanterar en säker, enkel och smidig övergång till ditt nya affärssystem.

Positiv inställning – Det ska vara enkelt, roligt och inspirerande att leta efter och välja ett nytt affärssystem. Det skapar nya möjligheter och utvecklingspotential för er verksamhet och ökad lönsamhet som ett resultat av det. Se det som väl investerad tid. Ett lyckat affärsprojekt bygger på ett tätt samarbete med din partner.

Pris – Vad betalar man för i förhållande till vad man får? Utför er verksamhet olika tjänster, installationer som ROT & RUT och försäkringar eller har ni en kundklubb som ni vill kunna bearbeta på ett bra sätt? Vad måste affärssystemet då klara och vad är värdefullt för er? Räkna på affärsnyttan och den lokala lönsamheten.

Gör ett SMART val - Smart finns i ryggraden i elva butikskedjor i femton branscher idag med erfarenhet från 800 butiksstarter. Vår uppstartssträcka är kort och SMART är en molnlösning med integrationslösningar klara mot exempelvis leverantörer och betallösningar, finans- och försäkringsbolag samt e-handel.

Kontakta oss på 0480-42 76 00 och låt oss hjälpa er verksamhet att göra ett SMART val av nytt affärssystem! 


Hur kan vi hjälpa dig?

Hör av dig till oss på Smart Support, så får du snabba och konkreta svar av experter på drift och teknik.
Maila oss, ring oss eller tryck på knappen och få support direkt.

Support direkt

Smart är butikskedjornas eget affärssystem. För handlare av handlare. Kontakta oss