Nyheter i SMART

2018-05-07

Vi på SMART vill tacka alla som besökte vår monter under Contact mässan 2018! Vi hade extra många nyheter att visa för båda nya och befintliga kunder i år. Alla vi pratade med var glada över det vi presenterade och vi fick ett positivt gensvar. Mer information kommer skickas ut till våra butiker men här nedan kan ni kort läsa om alla de nyheter vi visade upp under helgen!

DELA


modullösning - Nya smart för alla

Äntligen introducerar vi nu ett mer anpassat SMART för alla! Vi ger er möjligheter att välja vad er verksamhet behöver med en helt ny valbarhet kring SMART för just din butiks behov! Med vår nya modullösning har du och din verksamhet flexibiliteten att skräddarsy och välja de funktioner ni behöver utifrån era styrkor och fokusområden. Jobbar ni främst med försäljning i butik mot privatpersoner, är ni ute hos era kunder och jobbar med flera installationer, jobbar ni med företag och tillhandahåller installationsuppgifter om användare och licensuppgifter? Vi har lyssnat och vi hjälper er att fokusera på er styrka. NYA SMART ger er fler valmöjlighet!

SWISH

Äntligen kan vi presentera SMART integrerat med betalfunktionen Swish! Nu erbjuder vi er det efterlängtade verktyg för att bemöta marknadens efterfrågan på en allt snabbare betalhantering. Swish används idag av 6,3 miljoner användare och betalfunktionen ökade med 600 % inom handeln under mars jämfört med samma månad föregående år. Detta innebär att Swish är en av de hetaste trenderna inom Retail-branschen och det har vi tagit tillvara på för er skull!

Vad behöver ni göra för att komma igång med Swish i er butik?

Först behöver ni ta kontakt med er bank om information och villkor från dem vad ni behöver göra för att använda Swish Handel för företag i er verksamhet.

Till hösten 2018 kommer det finnas möjlighet att koppla upp sig direkt mot Swish genom SMART utan att behöva få ut ett eget certifikat från sin bank utöver att även öppna ett konto för Swish Handel företag. Vi rekommendera er att invänta mer information från oss om detta sätt att koppla på tjänsten.

För de som vill veta mer ber vi ta kontakt med SMART supporten.

Installed base

Efter de analyser vi gjort tillsammans med våra kunder så benämns funktionen CRM i samband med att man behöver information på användarnivå i kundens tekniska miljö. Nu presenterar vi därför ett verktyg för alla er som eftersöker stöd och funktioner för bättre kundhantering. Installed Base kommer vara en webbaserad tilläggstjänst till SMART som kompletterar er verksamhet för att ni ska kunna jobba så optimalt som möjligt med era kunder och CRM-stöd. Verktyget hjälper er att uppnå större kontroll på kundens tekniska miljö och tillsammans med integration mot Tickra samlar det den information ni behöver. Namn, anknytning, produkt, abonnemang, bindningstid och licenser mm. I verktyget lägger man dessutom upp licenser och tjänster som ska faktureras löpande enligt avtals-intervall. Installed Base håller då reda på information kring fakturering och förser SMART med faktureringsunderlag.

Vi håller även på att bygga en integration med Tickra och uppnår därmed en mobil arbetsorder/ ärendehantering för eftermarknaden i kundens tekniska miljö. Tickra skapar faktureringsunderlag till SMART för utförda arbetsorder. Vi kommer även bygga integration mellan Installed Base och Ticka för att när man ute i fält enkelt ska kunna uppdatera. Under hösten 2018 kommer det nya verktyget Installed Base presenteras!

Windows 10

Nu är det dags att äntligen uppgradera era kassadatorer till Windows 10! Januari 2020 kommer Microsoft inte erbjuda support för Windows 8 längre och i och med detta kommer C710 och C720 behöva bytas ut senast Q1 2019. Våra kassadatorer Fujitsu Q556 är förberedda för denna uppgradering och detta kommer vi hjälper alla våra kunder med!

Om ni har frågor kring utrustningen, priser och för att beställa en ny PC ber vi er att kontakta SMARTsupporten!

GDPR

På mässan fick vi många frågor om GDPR men också många positiva gensvar på de verktyg SMART ger er för att bemöta dessa förändringar.

Med rätt strategi ger GDPR er fantastiska möjligheter att få kvalitet i er kunddatabas. Det öppnar upp för fler möjligheter att fokusera på relationer som i sin tur skapar transaktioner. Genom att visa för kunderna att ni för deras skull noggrant jobbar med att vårda deras personuppgifter, inger ni förtroende. Välj därför att se värdefullt på er kunddata kvalitetsmässigt istället för kvantitetsmässigt. Fokusera på rätt kunder - en smalare och mer intresserad kundgrupp än en bred som ni inte har möjlighet att bearbeta på ett effektivt sätt. SMART ger er verktyg att på ett enkelt och effektivt sätt jobba med er kundhantering direkt i kassan!

tipspromenad

Vi ordnade även en tipspromenad för våra kunder som besökte oss i montern. Vinnaren av tipspromenaden blev Robin på Audio Video i Filipstad som var ensam om totalt 4 av 5 rätt. Vi säger stort grattis till Robin och vi kommer skicka den fina vinsten till dig! En Bluetooth högtalare från JBL. Stort tack till alla som deltog i tävlingen!