Bygg starka kundrelationer

2018-04-13

Vi ser positivt på de förändringar som GDPR medför. Den nya förordningen inger säkerhet, den medför visserligen också skyldigheter och transparens, men den understryker även förtroende. Därför kan GDPR ses som ett gyllene tillfälle att faktiskt jobba med att bygga starka, lojala och långvariga relationer med sina kunder!

DELA


”You've got to give loyalty down, if you want loyalty up”

Med rätt strategi ger GDPR er fantastiska möjligheter att få kvalitet i er kunddatabas. Det öppnar upp för möjligheter att fokusera på relationer som i sin tur skapar transaktioner. Genom att visa för kunderna att ni gör det för deras skull och noggrant jobbar med att vårda deras personuppgifter, inger ni förtroende. Välj därför att se all data som värdefull kvalitetsmässigt istället för kvantitetsmässigt, där ni kan fokusera på rätt kunder - en smalare och mer intresserad kundgrupp än en bred som ni inte har möjlighet att bearbeta på ett effektivt sätt.

SMART ger er verktyg att på ett enkelt och effektivt sätt jobba med er kundhantering direkt i kassan. Genom att registrera lojalitetsmedlemmar till er kundklubb får ni möjlighet att bearbeta era kunder och ni kan skicka ut erbjudanden genom sms & mejl om de önskar. Kunden måste aktivt ge sitt samtycke till detta, och vad passar då inte bättre än att fixa det direkt i kassan när kunden är i butiken. Tips – Ge era kunder som blir lojalitetsmedlemmar i er kundklubb ett speciellt erbjudande i butiken!

Mer information om hantering av lojalitetsmedlemmar kommer skickas ut till våra kunder, om ni har frågor är ni varmt välkomna att ringa till SMART-supporten!

Smart är butikskedjornas eget affärssystem. För handlare av handlare. Kontakta oss